کرک سایت
دنیای آی تی و تکنولوژی

فضای ابری رایگان بگیرید و با کامپیوتر، گوشی و تبلت استفاده کنید

1 2,484
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فضای ابری رایگان بگیرید و با کامپیوتر، گوشی و تبلت استفاده کنید.با فضای ابری در هرجای دنیا که باشید می توانید به فایل های خود دستری داشته باشید

فضای ابری رایگان Google Drive

اگر بیشتراز خدمات گوگل استفاده می‌کنید، فضای ذخیره سازی زیادی را از Google Drive دریافت خواهید کرد.

Google Drive نه تنها فضای زیاد و بدون هزینه اضافی بسیاری دارد ، بلکه خدمات دیگری از گوگل را هم ارائه می‌کند.

اگر در گذشته از Google Docs استفاده می‌کردید، اکنون از Google Drive هم استفاده خواهید کرد.

Google Drive راهی عالی برای سازماندهی تمام فایل‌های کاری شما است.

وقتی از مجموعه اسناد آنلاین گوگل استفاده می‌کنید، تمام فایل‌هایی که ایجاد می‌کنید برای دسترسی آسان در Google Drive ذخیره می شوند.

اگر گوشی اندروید دارید ، می‌توانید برنامه Drive را دانلود کرده وطبق آخرین آپدیت‌های روز حرکت کنید.

Google Drive بهترین راه حل رایگان فضای ذخیره سازی ابری برای همکاری با سایر همکاران است.

می توانید از Drive استفاده کنید و یک پوشه پر از اسناد word و صفحه گسترده برای کار بر روی آن ایجاد کنید، سپس با یک لینک پوشه را با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

هرکسی که لینک را داشته باشد، می‌تواند وارد شود و ویرایش‌های خود را روی اسناد موجود در داخل آن‌ها انجام دهید.

توجه داشته باشید که فضای ۱۵ گیگابایتی در بین همه برنامه های Google از جمله Gmail ، Docs و Photos به اشتراک گذاشته می شود.

pCloud

pCloud یک گزینه ساده با کاربرد آسان در این لیست است.

کافی است فقط یک ایمیل و رمز عبور را در صفحه اول وارد کنید حال شما آماده ادامه کار هستید. اکنون یک حافظه ۱۰ گیگابایتی دارید که بدون هزینه اضافی از آن استفاده می‌کنید. در زمان نوشتن ، تأیید ایمیل خود با pCloud، امکان استفاده از یک گیگابایت دیگر را هم فراهم می‌کند.

شما می توانید ۵GB از انجام کارهای ساده و سپس ۱ گیگابایت برای ارجاع به دوستان دریافت کنید.

این امر pCloud را تبدیل به راهی آسان برای گرفتن ۱۵GB + ذخیره سازی بدون پرداخت می کند

فضای ابری رایگان OneDrive

OneDrive فضای ذخیره سازی زیادی ندارد، اما از نظر نیاز به کمترین میزان نصب و راه اندازی نسبت به سایر ورودی های این لیست امتیاز بالاتری کسب می کند.
به عنوان مثال ، اگر رایانه ای دارید که ویندوز ۱۰ را اجرا می کند ، در حال حاضر کاملاً آماده استفاده از onedrive هستید.
هنگامی که شما Explorer را در ویندوز ۱۰ باز می کنید ، باید OneDrive را در نوار کناری سمت چپ مشاهده کنید.
هر پرونده ای که به اینجا کشیده می شود ، به طور خودکار با سرور OneDrive بارگذاری و همگام سازی می شود.
شما باید همگام سازی برنامه OneDrive را برای آن اجرا کنید ، بنابراین در نوار وظیفه خود به دنبال آیکون OneDrive باشید.
اگر آن را نمی بینید ، روی دکمه start کلیک کنید و “OneDrive” را برای راه اندازی آن تایپ کنید.
اگر از ویندوز ۱۰ استفاده نمی کنید ، هنوز می توانید از OneDrive برای ذخیره کردن پرونده های خود استفاده کنید. پیش از آغاز به استفاده از OneDrive‌باید یک حساب کاربری مایکروسافت ایجاد کنید، اما پس از انجام این کار ، می توانید از رابط وب سایت برای بارگذاری و به اشتراک گذاری فایل ها استفاده کنید.
OneDrive یک پوشه مشترک نیز دارد که زبانه هایی را که در آن پرونده ها به اشتراک گذاشته می شود را نگه می دارد تا بتوانید پیگیری کنید چه کسی می تواند داده های شما را ببینید.

Dropbox

یکی از ورودی های قدیمی در این لیست ، Dropbox ، متخصص در همگام سازی فایل های دسکتاپ شما با cloud است.

همچنین بخوانید:   اسکرین شات در لپ تاپ ، بدون نصب نرم فزار در لپ تاپ ویندوزی

می توانید از Dropbox به عنوان یک سرویس ذخیره سازی ابری سنتی استفاده کنید ، اما هنگامی که یک پوشه مخصوص Dropbox را روی دسکتاپ خود تنظیم می کنید ، قدرت واقعی آن مشخص می شود.

شما می توانید این کار را با دانلود Dropbox مشتری انجام دهید. هنگامی که فایل ها را در این پوشه خاص رها می کنید ، Dropbox به طور خودکار متوجه اضافات شده و آن را در ابر بارگذاری می کند. این امر هم چنین اگر متوجه شود که یک پرونده تغییر کرده است هم صادق است.

به این ترتیب ، می توانید یک سند متنی را در پوشه قرار دهید و به مرور زمان آن را ویرایش کنید ، و Dropbox هر بار که ذخیره می کنید به طور خودکار نسخه cloud فایل را به روز می کند.

شما هم چنین می توانید یک پوشه اشتراکی را تنظیم کنید و دیگران را به استفاده از آن دعوت کنید.

هنگامی که افراد دیگر پرونده ها را در پوشه مذکور بارگذاری یا ویرایش می کنند ، Dropbox آن را در پایان کار شما به روز می کند.

اگر مشتری Dropbox دارید ، ویرایش های دوست شما به طور خودکار پوشه را در رایانه شخصی شما بروزرسانی می کند.

اگر از پیشنهاد ۲ GB Dropbox ناامید شده اید ، می توانید کارهای خود را انجام داده و به دوستان خود مراجعه کنید تا فضای بیشتری بدست آورید.

حداکثر ۱۶ گیگابایت ، و انجام کارها ۲۵۰MB تا حدود ۱٫۵ گیگابایت فضای اضافی را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین بخوانید:   اتصال آیفون به تلویزیون با wifi ، آیفون و آیپد خود را بیسیم به تلویزیون وصل کنید

سینک دات کام (Sync.com)

سینک دات کام هم یکی از برترین سرویس‌های ذخیره سازی کلود موجود در بازار است.

این سرویس فضای ابری 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به شما می‌دهد و تهیه نسخه پشتیبانی از فایل‌ها را از طریق ویژگی‌های کاربردی پنلش برای شما بسیار ساده می‌کند.

بهترین ویژگی Sync.com این است که امکان ذخیره سازی فایل‌های پاک شده را هم برای کاربرش فراهم می‌کند و به این ترتیب نگرانی و ناراحتی کاربران را در این زمینه از بین می‌برد.

برترین ویژگی فضای ابری سینک دات کام این است که امکان دریافت فضای ذخیره سازی رایگان ابری را برای کاربرش فراهم کرده است؛

به این نحو که اگر کاربری بخواهد فضای بیشتری برای ذخیره کردن فایل‌ها و عکس‌هایش دریافت کند تنها کافیست که دوستانش را با سینک آشنا کند و از این طریق به ازای هر فرد جدیدی که از طرفش در سینک ثبت نام کند، یک گیگابایت فضای رایگان را دریافت می‌کند.

سینک والت یکی دیگر از ویژگی‌های برتر سینک دات کام است.

این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا فایل‌ها و اسنادش را در یک فضای ذخیره سازی خاص به نام والت (Vault) ذخیره کند.

این ابزار با سینک فولدر تفاوت دارد و برای استفاده از آن تنها باید فایل مورد نظرتان را انتخاب و روی گزینه کپی در والت (Copy to Vault) کلیک کنید تا از فایلتان یک نسخه پشتیبانی گفته شود.

فضای ابری رایگان مگا (Mega)

فضای ابری مگا از جنبه‌های زیادی به دراپ باکس شبیه است و تنها از نظر حجم فضای ذخیره سازی قابل ارائه با دراپ باکس تفاوت دارد.

کاربران فضای ذخیره سازی مگا می‌توانند 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار بگیرند.

این سرویس کاربرش را قادر می‌سازد تا چند فایل را در قالب یک پوشه زیپ شده دانلود کند و از طریق نرم افزار موبایل فایل‌هایش را بارگزاری نماید.

50 گیگابایت فضای ذخیره سازی سرویس مگا را به یکی از برترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان جهان تبدیل کرده و باعث شده است که کابران زیادی به استفاده از این سرویس روی بیاورند.

اگر به دنبال یک فضای ابری نسبتا نامحدود رایگان برای ذخیره کردن نسخه پشتیبانی فایل‌های خود هستید، توصیه می‌کنیم که مگا را انتخاب کنید

زیرا این گزینه علاوه بر فضای زیادش ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی را هم در اختیار دارد.

آی کلود (iCloud)

آی کلود اپل بهترین سرویس فضای ابری برای کاربران این شرکت است.

همچنین بخوانید:   نحوه حداکثر فشرده سازی با WinRAR ، فایل ها را تا بیشترین مقدار ممکن زیپ کنید

این سیستم 5 گیگابایت فضای کلود رایگان را در اختیار کاربرانش می‌گذارد، کاربرد راحتی دارد و امنیت بالایی را برای اسناد و فایل‌های کاربرانش تامین می‌کند.

کاربران آی کلود می‌توانند به راحتی به واسطه این پلت فرم فیلم‌ها و تصاویرشان را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

این فضای ابری رایگان مدیریت و سازماندهی فایل‌ها و فولدرها را هم برای کاربرنش ساده کرده است.

آی کلود اپل به یک قابلیت پیام رسان با توانایی ذخیره سازی خودکار پیام‌ها هم مجهز است.

نکست کلود (Next Cloud)

نکست کلود یکی دیگر از بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان موجود در بازار است. ا

ین پلت فرم امنیت فایل‌های شما را تضمین می‌کند و به لطف قابلیت‌هایش توانسته است توجه مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کند.

نکست کلود قابلیت بکاپ گیری منحصر بفردی دارد و شما را قادر می‌سازد تا حتی بعد از گم شدن دستگاهتان هم اطلاعات خود را دنبال کنید.

تایید دو مرحله‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی منحصر بفرد این فضای ذخیره سازی ابری کارآمد است.

آمازون درایو (Amazon Drive)

آمازون درایو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با امنیت خاطر و راحتی کامل فایل‌ها و اسناد خود را ذخیره کنید.

این پلت فرم به ویژگی‌های زیادی مجهز شده است تا مدیریت و سازماندهی فایل‌های مختلف را برای شما ساده سازد.

حفظ جریان کار و به اشتراک گذاری فایل‌ها به کمک آمازون درایو بسیار راحت است.

این سیستم 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارد و همه روزهای هفته به طور 24 ساعته شما را پشتیبانی می‌کند.

1 دیدگاه
  1. کاظم می گوید

    عالی میشه اگربیشتری داشته باشم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.