طراحی و سئو توسط کامران نوربخش 09330074004
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام ، 13 نکته مهم جذب فالوور واقعی اینستا رایگان
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام سخت است اما نکاتی ریز و ساده این کار را آسان می کند. تا حالا دقت کردید که در قسمت اکسپلور اینستاگرام چطور برخی از پستها قرار میگیرند و برخی از آنها عمدتا در این قسمت نمایش داده میشوند؟
پروفایل و بیوگرافی
تصویر پروفایل خود را ماه به ماه تغییر دهید. زیرا در اینصورت از سوی اینستاگرام کاربر فعالی شناخته می شوید و در نتایج جستجو بالاتر قرار خواهید گرفت.
کلیدواژه اصلی در نام پروفایل
اینستاگرام موتور جستجوی اختصاصی خودش را دارد. برای آنکه بتوانید در نتایج سرچ اینستاگرام که از داخل خود اپلیکیشن انجام میشود، در رتبههای بالا قرار بگیرید، لازم است تا یک سری نکات را رعایت کنید.
قبل از همه کلیدواژه اصلی خود را مشخص نمایید. مثلا اگر میخواهید یک پیج برای شیرینیپزی بسازید، باید به این نکته توجه کنید که افراد وقتی میخواهند به دنبال پیجهای شیرینیپزی بگردند، اول از همه عبارت «شیرینیپزی» را سرچ میکنند.
بنابراین باید از همین نام در پروفایل خود استفاده کنید.
کلیدواژههای فرعی در بایو (Bio)
وقتی خیالتان از بابت کلیدواژه اصلی جمع شد، باید به فکر کلیدواژههای فرعی باشید.
کلیدواژهای فرعی در واقع کلمات و عباراتی هستند که با کلیدواژه اصلی شما ارتباط موضوعی دارند.
مثلا اگر کلیدواژه اصلی شما «شیرینیپزی» است، باید سایر کلمات مرتبط با آن را نیز شناسایی کنید. کلماتی مانند «پخت نان»، «پخش شیرینی»، «خبازی» و … میتوانند کلیدواژههای فرعی شما باشند. این کلمات باید در بایو مورد استفاده قرار بگیرند.
بهینه سازی اکانت
اولین قدم برای دستیابی به ریچ بالاتر، بهینه کردن اکانت اینستاگرام است. اگر پیج شما بهینه نشده باشد و کاربران پس از وارد شدن به آن احساس خوبی پیدا نکنند، قطعا هدایت تعداد ترافیک زیاد به سمت پیج هم کاری بیهوده خواهد بود.
در ادامه چند نکته مهم برای بهینه کردن پیج اینستاگرام را عنوان میکنیم:
- پروفایل خود را عمومی (Public) کنید.
- از یک عکس زیبا، رنگارنگ و مناسب برای برند خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید.
- یک نام کاربری (Username) قابل شناسایی و مناسب برای سرچ انتخاب کنید.
- نام تجاری خود را طوری انتخاب کنید که به راحتی با جستجو کردن پیدا شود.
- یک اکانت تجاری (Business) اینستاگرام بسازید.
- یک لینک با قابلیت دنبال کردن در بایو قرار دهید.
کپی ممنوع
سعی کنید عکس های جدید پیدا کنید، عکس هایی که در هیچ جای اینستاگرام استفاده نشده اند. استفاده از عکس های دیگران باعث کاهش فالوورهای شما می شود و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
اگر هم عکسی از جایی دیگر خواستید منتشر کنید حتما دقت کنید نام صاحب اثر را ذکر کنید. از تصاویر سلفی متعدد هم استفاده نکنید.
استراتژی
برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ مطلوب میرساند.
داشتن یک هدف شفاف مهمترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین هدف به چشم انداز و آیندۀ کسبوکار (یا زمینه فعالیتتان) خود فکر کنید.
به این فکر کنید که:
“جایگاه مطلوب شما در یکسال آینده کجاست؟”،
“دوست دارید صفحه شما در مطلوبترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”،
“میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنتها چگونه باشد؟”
اگر جواب این سوالها را میدانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در بخش هدفگذاری است، پس ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس استراتژی مناسب طراحی کنید.
عکس های اصیل
به این فکر کنید که چه چیز باعث میشود کاربری که تند تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟
اگر خودتان برای صفحهتان عکاسی میکنید سعی کنید تکنیکهای عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
در تهیه عکسها خلاق باشید. از نرمافزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکسهایتان جلوههای بصری جالب اضافه کنید.
قابلیت متن جایگزین تصاویر
متن جایگزین تصاویر در اینستاگرام یک ویژگی نسبتا جدید است که به کاربران اجازه میدهد تا برای تصاویری که آپلود میکنند یک توضیح کوتاه بنویسند.
این ویژگی تاثیر مستقیمی روی سئو دارد. اگر شما برای عکسی که آپلود میکنید متن جایگزین ننویسید، اینستاگرام به طور خودکار این کار را انجام خواهد داد، اما اگر میخواهید نتیجه بهتری بگیرید، باید خودتان متن جایگزین مناسب برای تصویر را بنویسید.
برای این کار مطابق تصویر زیر، در صفحهای که درست قبل از انتشار تصویر میبینید، روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید.
سپس به پایین صفحه بروید و روی گزینه Write Alt Text بزنید. در اینجا شما میتوانید متن جایگزین دلخواه خودتان را وارد کنید. البته این متن باید کاملا مربوط به تصویری که آپلود کردهاید باشد.
پس از وارد کردن متن جایگزین، عکس خود را منتشر کنید. وارد کردن متن جایگزین برای تصاویر اینستاگرام، همان مزایای متن جایگزین تصاویر در وبسایتها را دارد. بنابراین با تکمیل این بخش، پستهای شما راحتتر در نتایج سرچ اینستاگرام دیده میشوند.
ارسال منظم
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام نیاز به شناخت مخاطبین دارد.
اینگونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبتان دارید شیوه روایت شما رفته رفته جذابتر میشود.
به آمارهایی که در اینباره وجود دارد توجه کنید.
آنها را تحلیل کنید و مطابق با زمینه فعالیتتان از آنها استفاده کنید.
برای مثال طبق تحقیق هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام هستند. طبق این پژوهش در این اوقات پستهای کمتری گذاشته میشود و عدهی بیشتری در حال مرور پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.
هشتگ گذاری
هشتگ زمانی برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام موثر است که مرتبط با محتوایی که منتشر میکنید، استفاده شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب میتواند تا راهاندازی یک کمپین یا جنبش هم پیش برود.
این اشتباه بزرگی است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری میگیریم. حتی اگر پستتان هشتگهای زیادی دارد، تعدادی از آنها را در کامنتها قرار بدهید؛ آنها کماکان کارکرد خود را خواهند داشت.
یک روش خوب انتخاب هشتگهای مناسب برای کمک به پیشرفت شما، یافتن هشتگهای مورداستفاده فالوورهای موردنظر شما است. هشتگهایی را که آنها به پستهایشان اضافه میکنند بررسی نمایید، اگر مخاطبان موردنظر شما، از یک هشتگ خاص استفاده و از این طریق مشارکت میکنند، میتوانید با اضافه کردن این برچسب به پست خود به سادگی محتوای خود را در مقابل آنها قرار دهید.
- هشتگ برندها: از نام شرکت خود یا یک تگ منحصربهفرد برای ایجاد مشارکت برای نام تجاری خود استفاده کنید. 70٪ از هشتگهای اینستاگرام هشتگهای نام تجاری هستند.
- تگهای موردعلاقه: تگهایی را که در صفحه جستجوگر اینستاگرام ظاهر میشوند را بررسی کنید. اگر هر یک از آنها به نام تجاری یا محتوای شما مرتبط است، افزودن آنها را به پستهای خود در نظر داشته باشید تا بدینوسیله میزان دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید.
- هشتگهای معروف: درحالیکه رتبهبندی هشتگهای #Love، #TBT و #InstaGood کار مشکلی است، آنها هنوز در انواع مشخصی از محتوا دارای جایگاه هستند. استفاده از 5-3 تگ معروف را به تصاویر و استوریهای خود در نظر داشته باشید.
- تگهای مکانی: پستهایی با تگهای مکانهای جغرافیایی باعث کسب 79٪ مشارکت بیشتر میشود، این نوع تگها را در سمت چپ بالای پست خود پیدا خواهید کرد.
استوری و هشتگها در استوری
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده میکنند.
با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیدهشدن بیشتری دارد. چراکه استوریها در بالای فید کاربر به نمایش در میآیند و شانس دیده شدن آنها توسط فالوورها زیادتر است
متنهای استوری به کسبوکارها اجازه میدهد تا با فالوورهای خود جدی باشند. کپشن ها میتوانند باعث تحسین و تمجید چشمگیر برند شما بشوند، و وقتی شروع به گفتن داستان میکنید به برند خود یک چهره و یک صدا میدهید.
هشتگ گذاری های خاص
اگر هشتگ انتخابی شما دارای میلیونها پست مرتبط با آن باشد (بهعنوانمثال #love ) متأسفانه باید بگویم، هیچکس تمایل به یافتن پست شما از طریق این هشتگ نخواهد داشت.
اگر میخواهید حساب کاربری اینستاگرام خود را توسعه دهید، باید از هشتگ های پایه و عمومی استفاده کنید و بر هشتگهای هدفمند و بلندمدت تمرکز کنید.
در شبکه اجتماعی دیگر
گاهی برخی از کاربران تمامی عکس های صفحه اینستاگرام خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک می گذارند.
این کار باعث می شود که کاربران شما دیگر صفحه اینستاگرام شما را نبیند و در شبکه اجتماعی دیگر نظیر تلگرام شما را دنبال کنند، یا به عبارت دیگر فالوور های شما پراکنده شوند.
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام نه فیک
به هیچ وجه از فالورهای فیک استفاده نکنید به یک دلیل ساده چون این فالورها فعالیتی در اینستا ندارند و پیج شما یک پیج تنبل و غیرجذاب از طرف اینتاگرام شناخته خواهد شد.
خیلی خوب بود فقط یه سری چیزها خیلی تخصصی بررسی شده که من متوجه نشدم مثل اینجا: “استفاده از 5-3 تگ معروف را به تصاویر و استوریهای خود در نظر داشته باشید” تگ های معروف چی هستن؟
accounts.google.com